Odżywczy koktajl :)

Odżywczy koktajl :)

Wiosna może za oknami nas nie rozpieszcza ale to czas kiedy na straganach pojawiają się pierwsze owoce sezonowe. Dzisiaj podam wam przepis na przepyszny koktajl odżywczy. Tani  i łatwy  do przygotowania napój  pomoże wam szybko odzyskać pełnie sił zawsze po intensywnym treningu czy zawodach, gdzie wysiłek był duży lub długotrwały. Napój ten możecie przygotować samodzielnie w domu i zabrać ze sobą w podróż. Wypić go należy do 30 min po wysiłku. Zapewniam was, że domowy sok jest o wiele lepszy niż taki kupny. Do jego zrobienia będzie potrzebna sokowirówka albo robot z funkcją sokowirówki. Jeśli macie taki sprzęt pod ręką to dłużej nie czekajcie. Smacznego!

Napełniamy dzbanek miksera sokiem owocowym – od 350 do 700 ml w zależności od masy ciała. Mi wystarczy 350 ml. Najlepszy jest własnoręcznie przygotowany sok z jabłek, winogron, grejpfrutów, pomarańczy lub ananasów. Owoce te posiadają bowiem  wysoki indeks glikemiczny, a przy tym zawierają dużo pierwiastków wchodzących w skład elektrolitów spożywanych w czasie powrotu do pełni sił. Następnie dodajemy owoc, tu najlepiej sprawdzają się ananasy, arbuzy, melony, truskawki, banany czy pomarańcze, ale możecie puścić wodze fantazji używając ulubionych owoców, sezonowych lub mrożonych. Potem dodajemy glukozę ( od 2 do 6 łyżek w zależności od masy ciała). Dla mnie wystarczą 3-4 łyżki. Miksujemy wszystko, a następnie dodajemy proszek białkowy najlepiej w postaci serwatki (do kupienia w sklepach z odżywkami, od 1,5 do 4 łyżki w zależności od masy ciała). Ok 2 łyżek. Na koniec dorzucamy 2-3 szczypty soli. Jeśli nie używaliście mrożonych owoców możecie dodać kilka kostek lodu i gotowe 🙂

Podziel się:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blogger.com
  • Twitter
  • Wykop
  • del.icio.us
  • Reddit
  • Tumblr
Ten wpis umieszczono w kategorii Olimpia Łabuz. Możesz dodać go do zakładek permalink.Komentarze i odpowiedzi (trackback) zostały zablokowane.

Komentarze (2)

  1. Olimpia
    Opublikowano 17 maja 2012 at 20:20 | Permalink

    Jak najbardziej-nie należy pić tego typu napojów, kiedy nie jest to naprawdę konieczne. Wystarczy wtedy gdy wysiłek był naprawdę duży lub długotrwały najczęściej po zawodach. Po krótszym i mniej intensywnym treningu może przyczynić sie do złapania dodatkowych kilogramów. Wówczas glukoze można pominąć 🙂

  2. Artur
    Opublikowano 16 maja 2012 at 17:25 | Permalink

    Przy takim skladzie owocowym glukoze można sobie darować:)Poza tym – pycha!:))

RADIOWA AKADEMIA TRIATHLONU NA FACEBOOKU
RADIOWĄ AKADEMIĘ TRIATHLONU WSPIERAJĄ
Grupa Triathlonowa GT RAT
Sportslab
Interferie
Olimpius