Pływanie o poranku

Zdarzało mi się robić treningi o różnych porach dnia i nocy. Nieraz z długiego wybiegania wracam około 2.00, za to trening rowerowy najlepiej jest zacząć o świcie, żeby po powrocie „mieć jeszcze trochę dnia”. Nigdy nie przykładałem wagi do tego, kiedy dokładnie trenuję, starałem się po prostu wpasować jednostki w plan dnia. Ostatni trening basenowy dał mi jednak powód do przemyśleń.

W tym tygodniu Trener zarządził sprawdzian pływacki – w sumie 3000m do przepłynięcia na różnych dystansach. Wyjątkowo wybrałem się na trening rano, a nie, jak zwykle, po południu. Pierwszy problem pojawił się przy śniadaniu. Nie wiedziałem na ile mogę sobie pozwolić, dlatego ograniczyłem się do papki a’la Sidor – płatki owsiane górskie zalane ciepła wodą :). Do basenu wskoczyłem jakieś 40min po przebudzeniu. Organizm reagował dziwnie, czucie głębokie, kluczowe podczas pływania, było przytępione, co przekładało się na czucie wody. Ciężko mi było wejść w rytm, a sprint odebrał zdecydowanie więcej sił niż zwykle. Myślę, że to właśnie wczesna pora była przyczyną tego „zagubienia” w wodzie.

Po co o tym piszę? Ponieważ w Klagenfurcie, tak jak podczas każdych zawodów IM, do wody wejdziemy bardzo wcześnie rano i takie „zagubienie” może sporo kosztować. Rower i bieganie jest zawsze „po”, kiedy organizm jest już rozgrzany i rozpędzony. Pływanie, jako dyscyplina otwierająca, powinno być traktowane szczególnie. Dlatego warto zaplanować przynajmniej jedną jednostkę pływacką wcześnie rano. Nie po pięciu kawach pitych w ciągu dnia, nie dwie godziny po obiedzie, kiedy organizm jest odżywiony, nie kiedy umysł jest na wysokich obrotach. Warto tym jednym treningiem zasymulować warunki startowe, przetrenować radzenie sobie z porannym otępieniem i sprawdzić różne taktyki żywieniowe.

Podziel się:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blogger.com
  • Twitter
  • Wykop
  • del.icio.us
  • Reddit
  • Tumblr
Ten wpis umieszczono w kategorii Wojciech Górecki. Możesz dodać go do zakładek permalink.Komentarze i odpowiedzi (trackback) zostały zablokowane.
RADIOWA AKADEMIA TRIATHLONU NA FACEBOOKU
RADIOWĄ AKADEMIĘ TRIATHLONU WSPIERAJĄ
Grupa Triathlonowa GT RAT
Sportslab
Interferie
Olimpius