Cele/Czas = Zdrowy rozsądek

 

Od paru miesięcy moje życie kręci się tylko i wyłącznie wokół kilku rzeczy: pracy, treningów i nauki. Pożerają one dosłownie większość z 24 godzinnego dnia i wymuszają na mnie naprawdę sprawnego planowania. Z pomocą przychodzą podstawowe zasady i reguły efektywnego zarządzania czasem. Każdy z nas może poczytać o nich w internecie i jeżeli cierpicie tak jak ja na chroniczny brak czasu jest to pierwszy krok jaki należy uczynić aby poradzić sobie z tym problemem.

Treningi do zawodów Ironman z racji dystansu jaki trzeba przemierzyć są długie a przez to bardzo czasochłonne. Jeżeli dodamy do tego normalne życiowe aktywności  okazuje się, że doba powinna mieć co najmniej 30 godzin.

Przykładowy dzień (składający się z dwóch jednostek treningowych):

  • pobudka 5:30
  • trening I 6:00 – 7:30
  • dojazd do pracy 7:30 – 8:00
  • praca 8:00 – 16:00
  • powrót do domu 16:00 – 16:30
  • odpoczynek 16:30 – 17:00 (szaleństwo :P)
  • trening II 17:00 – 18:30
  • posiłek 18:30 – 19:00
  • nauka 19:00 – 22:00
  • czas wolny 22:00 – 23:00
  • sen 23:00 – 5:30

Oczywiście w zależności od danego dnia plan ulega zmianie. Należy jeszcze w nim uwzględnić czas dla rodziny, zakupy i inne typowe codzienne czynności. Pokazuje to ilość wyrzeczeń jakie każdy z nas ponosi a to dopiero początek. Obecnie jesteśmy na etapie budowania wytrzymałości i zwiększania objętości treningowej, boję się myśleć co będzie w następnych miesiącach…

 

 

 

Podziel się:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blogger.com
  • Twitter
  • Wykop
  • del.icio.us
  • Reddit
  • Tumblr
Ten wpis umieszczono w kategorii Marcin Wróbel. Możesz dodać go do zakładek permalink.Komentarze i odpowiedzi (trackback) zostały zablokowane.
RADIOWA AKADEMIA TRIATHLONU NA FACEBOOKU
RADIOWĄ AKADEMIĘ TRIATHLONU WSPIERAJĄ
Grupa Triathlonowa GT RAT
Sportslab
Interferie
Olimpius